Tipy-na-aktívny-život-v-čase-karantény---Blog---Domelia.sk

Vymeň vysedávanie za obrazovkou za pohyb. Máme pre teba tipy na aktívny život v čase karantény

Koronavírus zmenil pravidlá, plány a naše predstavy o živote, ktorý by sme chceli žiť. Museli sme zmeniť svoj životný štýl a nájsť v sebe motiváciu. Bežný pracovný život sa zrazu z kancelárií a firiem presunul do našich domácností. Aj ty sa cítiš usedený, bez pohybu a chýba ti sociálny kontakt? Domelia.sk prináša skvelé tipy, ako sa naštartovať aj v domácom prostredí, počas obdobia karantény.

Zlepšite svoj imunitný systém rýchlo a jednoducho: začnite s pohybom

V súčasnosti je koronavírus asi najskloňovanejším slovom, ktoré sa v našich končinách denne používa od začiatku marca 2020. Všetky krajiny prijímajú prísne opatrenia, ktoré majú zamedziť šírenie vírusu medzi ľuďmi. Medzi najťažšie skúšky a výzvy sa pre nás stalo osvojenie si nového životného štýlu, ktorý okrem minimálneho sociálneho kontaktu spôsobil aj trávenie väčšiny dňa v domácom prostredí. Sedenie ešte nikomu nepomohlo a málo pohybu a fyzickej aktivity majú dlhodobé účinky na naše zdravie, psychiku alebo aj celkovú kvalitu života. Nezabúdajme preto na fyzickú aktivitu, ktorá nakopne náš organizmus a aj imunitný systém, ktorý sa lepšie vysporiada s vírusmi a chorobami.

 

Priemerný Európan sedí minimálne 7 hodín z dňa. Je to škodlivé ako fajčenie

Ak veľa sedíš a máš málo fyzickej aktivity, tvoj organizmus sa stane náchylný na vážne populačné choroby. Hrozí ti tak oslabenie svalov, bolesti chrbtice, ale aj oveľa vážnejšie zdravotné problémy: cukrovka, srdcovo-cievne choroby ale aj znížená činnosť mozgu. Priemerný človek žijúci na starom kontinente takto vysedáva minimálne 7 hodín z celého dňa. To je celkom veľká časť dňa, ak vezmeme do úvahy, keď sa hovorí, že sedenie škodí skoro rovnako ako fajčenie.

 

5 tipov ako ostať aktívny aj v karanténe

Odporúčané množstvo fyzickej aktivity sa dá dosiahnuť aj v domácom prostredí, bez špeciálneho vybavenia a s obmedzeným priestorom. Ako môžeme zostať aktívny a zredukovať sedavé správanie kým sme v karanténe:

  • Krátke aktívne prestávky počas dňa: krátke a intenzívne činnosti v rámci pohybovej aktivity pomáhajú dosiahnuť týždenné odporúčania. Môže to byť krátke cvičenie alebo tanec, či práca v domácnosti alebo záhrade.
  • Online cvičenie: využite množstvo online cvičení. Mnohé z nich sú zadarmo a nájdete ich na rôznych internetových stránkach. Pokiaľ nemáte skúsenosti s vykonávaním týchto cvičení, buďte opatrní a vedomí si svojich limitov.
  • Chôdza: aj v malých priestoroch vám môže chôdza pomôcť zostať aktívnymi. Ak telefonujete namiesto sedenia sa postavte a prechádzajte sa.
  • Postavte sa: skráťte čas strávený sedením tým, že vstanete kedykoľvek je to možné. V ideálnom prípade sa snažte prerušiť čas sedenia a odpočinku každých 30 minút. Ak chcete pokračovať v práci v stoji, zvážte nastavenie svojho pracovného stola. Počas voľného času stráveného sedením uprednostňujte kognitívne stimulačné činnosti (čítanie, spoločenské hry, hádanky).
  • Relaxácia: meditácia a hlboké dýchania vám môžu pomôcť ostať pokojnými.

K odporúčaniam patrí taktiež dodržiavanie pitného režimu ideálne prostredníctvom čistej pitnej vody a obmedzenie až vynechanie alkoholických nápojov. Dôležitá je zdravá strava s dostatkom ovocia a zeleniny a s obmedzením soli, cukru a tuku.

 

Zdroj: uvzsr.sk

 
Mať postarané o deti, dobré známky v škole, o starých rodičov a domácnosť? Máme rady a tipy na všetko!