Blog Domelia: Ako získať viac klientov na inzerát

Ponúkate svoje služby či produkty na internete? Skúste 7 trikov, s ktorými získate viac klientov

Čo odlišuje najprezeranejšie inzeráty od “neviditeľných”? Analyzovali sme najväčšie inzertné portály a poznáme 7 tajomstiev, ako prilákate viac klientov.

Privyrábať si cez inzerát na internete dnes už nie je nič výnimočné. Predaj vlastných výrobkov, ponuka výpomoci, doučovania, opráv či starostlivosti sú dnes už nielen koníčkom či bočným zárobkom, ale pre mnohých aj hlavným zdrojom príjmu. Ako je však možné, že niektorí majú toľko dopytov, že nestíhajú záujemcom odpovedať, a inzeráty iných akoby sa v mori konkurencie stratili?

Zvedavosť nám nedala a na otázku, čo oddeľuje úspešných inzerentov od tých “neviditeľných”, sme chceli nájsť odpoveď. A tak sme analyzovali najväčšie inzertné portály, na ktorých je možné ponúkať výpomoc a predávať produkty, a identifikovali sme sedem kľúčových tipov, ako na internete osloviť čo najviac záujemcov. Prečítajte si, ako môžete zvýšiť počet svojich klientov a tak aj svoj zárobok.

1. Dbajte na detaily, vzbudzujú dôveryhodnosť

Spomeňte si, keď ste naposledy hľadali niečo v inzerátoch na internete. Určite ste venovali viac pozornosti tým ponukám, v ktorých boli informácie o produkte či osobe vyplnené čo najpodrobnejšie. Cítili ste sa spokojnejší, že sa na doplňujúce informácie nemusíte vypytovať, a istotne vo vás vzbudili aj oveľa väčšiu dôveryhodnosť.

Nenechajte svojich potenciálnych klientov hádať a tiež im vo svojom inzeráte či profile odpovedzte na všetko, čo by ich mohlo zaujímať. Kľúčové sú najmä jasná lokalita, zrejmá a adekvátna cena, a samozrejme, popis samotnej ponuky. Najúspešnejšie profily disponujú tiež pútavými fotkami, inšpirujte sa preto, ako na dobrú profilovú fotografiu, a neváhajte investovať do kvalitných záberov.

2. Buďte pripravení reagovať na všetko a rýchlo

Mnohé z inzertných portálov využívajú rôzne nástroje na to, aby zákazníkom dávali do popredia tých najaktívnejších inzerentov. A tak sa môže stať, že aj keď máte dokonale vyplnený inzerát, no správate sa pasívne, vaša ponuka klesne v zozname na najspodnejšie priečky. Ukážte preto svoju aktivitu, a to najmä v komunikácii so záujemcami.

Domelia má systém zoraďovania profilov postavený na takzvanom skóre za aktivitu. Okrem úplnosti profilu zohľadňuje napríklad aj to, na aké percento správ a ako rýchlo odpovedáte. Aby ste o každej správe vedeli a čo najskôr na ňu mohli odpovedať, stiahnite si mobilnú aplikáciu Domelia, ktorá vám každú novinku ohlási upozornením v mobile.

STIAHNUŤ APLIKÁCIU ZADARMO

3. Komunikujte otvorene o svojich kapacitách

Zarábať si ponukou služieb či výrobkov na internete je aktivita, ktorá sa deje vo vlnách – a to často nepredvídateľných. Takže sa môže stať, že niekedy bude váš kalendár plne obsadený zákazníkmi alebo že produktov jednoducho nemáte dostatok a chvíľu potrvá, kým vyrobíte ďalšie. Svoj inzerát však nechcete stiahnuť pre prípad, že by vás objavil ďalší záujemca.

A to ani nemusíte, buďte však transparentní v informáciách o dostupnosti. Na portáli Domelia.sk máte k dispozícii kalendár, v ktorom záujemcovia ihneď uvidia vaše voľné kapacity, inde môžete v skladových zásobách aktualizovať počet výrobkov, ktoré máte k dispozícii. Dôležitá však je úprimnosť, preto každému záujemcovi odpovedzte, aj keď mu práve nedokážete vyhovieť.

4. Pracujte na svojej reputácii a prezentujte ju

O tom, že výsledok vašej práce – či už sa jedná o výrobok, alebo odvedenú službu – by mal byť čo najlepší, snáď netreba ani hovoriť. Aj najspokojnejší zákazník je vám však nanič, ak sa o jeho pozitívnej skúsenosti nedozvedia aj ďalší možní klienti. Snažte sa preto spoluprácu vždy uzavrieť zdvorilou žiadosťou o hodnotenie vašich služieb.

U zákazníka, od ktorého si referencie pýtate, už touto prosbou vzbudíte dojem profesionality – iba profíci predsa majú toľko odvahy, že si pýtajú spätnú väzbu. Vďaka tomu si vás zapamätá a rád sa na vás obráti aj nabudúce. A ostatní, ktorí s vašu prácou zatiaľ nemajú skúsenosti, si na základe recenzií aspoň ľahšie vyberú. Uznáte predsa aj sami, že každý inzerát s hodnotením pritiahne vašu pozornosť akosi ľahšie, však?

Ukážka hodnotenia a referencií v profile pomocníka na Domelia.sk:

5. Nebojte sa do svojej prezentácie investovať

Hoci väčšina inzertných portálov funguje zadarmo, niektoré umožňujú za malý príplatok využívať prémiové členstvo. To vám buď umožní prístup k špeciálnym ponukám či funkciám, no najmä vás už na prvý pohľad odlíši od ostatných inzerentov. Ak preto chcete svoju zárobkovú činnosť poriadne rozbehnúť, nebojte sa počiatočnej investície.

Prémiové služby stoja menej ako lístok do kina, a pritom vám umožnia topovanie vášho profilu a viditeľnosť na očiach čo najväčšieho počtu potenciálnych záujemcov. A okrem toho dávajú dobrý signál, že na vašej prezentácii vám skutočne záleží a svoju ponuku myslíte vážne, takže ste zrejme profesionál, s ktorým sa oplatí spolupracovať.

VYSKÚŠAŤ PRÉMIOVÉ ČLENSTVO

6. Reklama nie je nadávka, využite jej silu

Ako je zrejmé už z predchádzajúcich rád, ak chcete vďaka inzercii na internete naozaj nájsť zákazníkov, nestačí len zverejniť ponuku a vyčkávať. Nespoliehajte sa na to, že ľudia vás sami od seba nájdu, v skutočnosti vás totiž možno vôbec nebudú hľadať. Možno ani netušia, že výrobok, ktorý ponúkate, vôbec existuje. Alebo ešte sami nevedia, že vaše služby potrebujú či chcú, pretože im uľahčia život.

Ukážte im to a dostaňte svoj inzerát všade, kam dokážete. Napríklad ho zdieľajte na svojom profile na Facebooku, pošlite známym alebo zverejnite v záujmových skupinách, v ktorých by sa mohli nachádzať vaši budúci klienti. Keď o vás budú vedieť, pri správnej príležitosti budete prví, kto im zíde na um.

7. Tajomstvo úspechu je v maličkostiach

Pri písaní svojho inzerátu sa vžite do kože potenciálneho zákazníka a pri vypĺňaní svojej ponuky uveďte akékoľvek informácie, ktoré by ho mohli presvedčiť ku kúpe či spolupráci. Niekedy môže ísť dokonca aj o úplnú maličkosť.

Napríklad keď opatrujete detičky a napíšete, že okrem bežnej starostlivosti o dieťa v čase jeho spánku rada upracete aj domácnosť. Keď talentovaná šperkárka k veľkej objednávke pribalí darček navyše. Alebo keď šikovný opravár ponúkne v prípade havárie príjazd aj v nočných hodinách.

Schopnosť odlíšiť sa vás v mori konkurencie urobí zapamätateľnými. Aj vďaka tomu sa k vám klienti budú vracať. Vyskúšajte to a odlíšte sa vďaka funkcionalitám, ktoré vám ponúka Domelia.

ZVEREJNIŤ PROFIL ZADARMO

Dominika Babulicová
Idealistka, ktorá sa snaží robiť svet lepším cez dobré texty a dobro(voľníctvo). Z médií presedlala na online marketing. Najčastejšie bloguje o tom, ako si vďaka službám v domácnosti uľahčiť život. Či ich poskytujete, alebo využívate.